- poprawiono szybkość działania niektórych elementów programu.
[SOHOnet]
- wyeliminowano błąd pojawiający się przy uruchamianiu modułu po niektórych aktualizacjach, w przypadku korzystania z operatora rezerwacji internetowych PROFITROOM.
- dodano kontrolę przypisania identyfikatorów zaliczek podczas zapisu dokumentu sprzedaży,
- poprawiono błąd "Access Violation" podczas generowania JPK_FA,
- zmieniono sposób generowania JPK_VAT, tak aby w momencie wystawienia faktury do paragonu z NIP nabywcy o wartości do 450 zł, faktura ta była wykazywana na osobnej pozycji zamiast paragonu, jak dotychczas,
- zmieniono sposób generowania JPK_FA, tak aby w momencie wystawienia faktury do paragonu z NIP nabywcy o wartości do 450 zł, wykazywana była faktura zamiast paragonu, jak dotychczas.
- dodano możliwość uzupełnienia/zmiany/usunięcia identyfikatorów zaliczek dla pozycji dokumentów rozliczeniowych (paragonów i faktur). Identyfikatory zaliczek są wykorzystywane do prawidłowego rejestrowania dokumentów rozliczających zaliczki na urządzeniach fiskalnych typu ONLINE.
- poprawiono problem z przesyłaniem danych do systemu rezerwacji internetowych Hotelsystems, objawiający się anonimizacją wszystkich nazwisk (zamiana na znaki "xxxxx"). Po zainstalowaniu poprawki, zamieniane będą tylko nazwiska pochodzące spoza rezerwacji internetowych,
- poprawiono blokadę wprowadzania korekty faktury zakupu w przypadku, gdy faktura zakupu była utworzona na podstawie dokumentów PZ, a ilość korygowana towaru przekracza ilość dostępną dla korygowanej dostawy,
- dodano możliwość dodatkowego określenia odbiorcy/dostawcy na dokumentach obrotowo-magazynowych, niezależnie od nabywcy/sprzedawcy, a także zmodyfikowano wszystkie wydruki wzorcowe z tym związane,
- dodano osobne pole z numerem lokalu w danych kontrahentów, danych personalnych oraz danych właściciela obiektu, a także zmodyfikowano wszystkie wydruki wzorcowe z tym związane,
- poprawiono wyświetlanie statusów czysty/brudny dla pokoi na grafiku bezpośrednio po zalogowaniu się,
- dodano funkcję umożliwiającą dodawanie nowej firmy na bazie danych personalnych.
- poprawiono edycję pokoju poprzez wyeliminowanie błędnego komunikatu o istniejącym takim samym numerze pokoju,
- zmieniono sposób przeliczania zawartości dla pakietów na BRUTTO,
- poprawiono funkcję zmiany hasła, która w skrajnych przypadkach mogła na nowo zainicjować uprawnienia użytkownika, lub usunąć uprawnienia administratora,
- rozbudowano uprawnienia do funkcji wyłączeń pokoi,
- poprawiono usuwanie faktur zaliczkowych do rezerwacji obiektów dodatkowych,
- dodano obsługę zamków hotelowych ADELLOCK A90,
- dodano raport sprzedaży asortymentu wg kraju docelowego,
- dodano wydruk listy pokoi dla rezerwacji/pobytu,
- dodano możliwość sortowania pokoi na grafiku wg pięter,
- dodano możliwość rozliczania i przenoszenia do archiwum rezerwacji obiektów bezpośrednio z grafiku,
- poprawiono anulację rozliczenia obiektu przed wystawieniem dokumentu sprzedaży,
- dodano oddzielny kolor dla archiwalnej rezerwacji obiektu na grafiku,
- poprawiono błąd w rejestrze VAT sprzedaży polegający na nieuwzględnianiu dokumentów bez formy płatności (np. zapłata została przyjęta w całości w formie przedpłaty),
- dodano funkcję pakietów pobytowych,
- dodano funkcję łączenia towarów,
- dodano funkcję łączenia danych personalnych,
- dodano funkcję łączenia firm,
- dodano możliwość zmiany uprawnień podczas edycji użytkownika.
- usprawniono proces wystawiania faktury z paragonu przy dużej liczbie istniejących paragonów,
- dodano raport przetwarzania danych osobowych,
- dodano funkcję wymuszającą zmianę hasła co 30 dni,
- dodano walidację hasła (obecnie musi się składać z dużych i małych liter oraz cyfr, a także mieć długość minimum 8 znaków),
- dodano nowe zapisy na karcie klienta (karcie meldunkowej),
- dodano możliwość ustawienia domyślnego sposobu rozliczenia pobytu "cena za dobę",
- poprawiono działanie funkcji autowylogowywania,
- poprawiono odświeżanie overbookingu na grafiku,
- uzupełniono ustawienia uprawnień do wystawiania dokumentów zaliczkowych,
- uzupełniono ustawienia uprawnień dołączania dokumentów do rezerwacji i pobytów.
[SOHOnet]
- poprawiono problem odmowy przyjęcia niektórych rezerwacji pochodzących z zewnętrznego systemu rezerwacji ze względu na możliwą kolizję.
[CENTRALE TELEFONICZNE]
- poprawiono działanie modułu przy ustawieniu portu RS232 dla centrali SLICAN.
Uwaga !
- Funkcja wymuszająca zmianę hasła co 30 dni oraz jego walidację jest stale aktywna (za wyjątkiem wersji demonstracyjnej) i działa niezależnie od jakichkolwiek ustawień.
- poprawiono wydruk paragonów zawierających kwotę przedpłaty na niektórych drukarkach fiskalnych,
- poprawiono wydruk paragonów zawierających rozliczenie rezerwacji obiektu dodatkowego przy przyjętej wcześniej zaliczce i włączonej funkcji odejmowania zaliczki przed fiskalizacją,
- poprawiono sposób rozliczenia pobytu zawierającego rabat,
- zmieniono sposób wyliczania podsumowania wg form płatności dla dokumentów korygujących na wydruku rejestru VAT sprzedaży.
[SOHOnet]
- poprawiono aktualizację dostępności w przypadku gdy wymeldowanie nastąpiło przed wcześniej zakładaną datą.
- dodano funkcję cofania operacji usuwania dla większości kartotek w programie (Pokaż aktualne/Pokaż usunięte),
- rozszerzono zakres możliwych uprawnień,
- dodano możliwość zmiany rocznika przeglądanych dokumentów bezpośrednio na liście dokumentów,
- dodano obsługę TLS dla kont mailowych,
- wydłużono pola miasta oraz ulicy do 40 znaków,
- dodano możliwość filtrowania rekordów nie zawierających danej sekwencji,
- zmodyfikowano mechanizm wyszukiwania rekordów w tabelach, co spowodowało znaczne przyspieszenie tej operacji,
- dodano możliwość automatycznej archiwizacji bazy danych w trybie tygodniowym,
- dodano funkcję kopiowania archiwizacji na serwer FTP,
- wycofano funkcję archiwizacji podczas logowania użytkownika,
- dodano konfigurację gridów w zakresie szerokości, kolejności i widoczności kolumn dla każdego użytkownika,
- dodano możliwość użycia wielu form płatności na dokumentach sprzedaży (paragony, faktury, korekty faktur),
- dodano zobowiązania z kart, a co się z tym wiąże - możliwość zwrotu na kartą płatniczą,
- dodano blokadę zapisu dokumentu z wartością ujemną,
- dodano funkcję terminarza dla każdego użytkownika z możliwością ustawienia przypomnienia oraz z możliwością dodawania terminów dla wszystkich użytkowników,
- dodano możliwość drukowania zawartości dowolnej tabeli,
- dodano możliwość eksportu zawartości dowolnej tabeli do Excela,
- dodano możliwość podglądu paragonów poprzez fakturę, która została z nich wystawiona,
- poprawiono rozróżnianie pobytów bez meldunków na grafiku,
- rozbudowano log gromadzenia informacji o użytkownikach i czasie wprowadzania zmian w rezerwacjach i pobytach,
- zwiększono szybkość przewijania grafików,
- rozbudowano rezerwacje obiektów dodatkowych o możliwość określenia ilości osób, ceny, potwierdzenia rezerwacji, a także wystawiania dokumentów zaliczkowych oraz końcowych,
- dodano zaznaczanie pokoju do sprzątania po zamianie pokoi w pobycie,
- dodano liczbę dostępnych/wybranych pokoi w oknie wyboru pokoi dla rezerwacji/pobytu,
- dodano nowe cechy pokoi (mini-bar, balkon),
- rozszerzono możliwości filtrowania rezerwacji obiektów,
- dodano możliwość określenia źródła informacji dla rezerwacji jako kolejnego kryterium,
- dodano możliwość domyślnego zaznaczania/odznaczania wszystkich pozycji do rozliczenia częściowego pobytu,
- dodano historię pobytów dla pokoju,
- dodano filtrowanie w obciążeniach z restauracji, SPA oraz dla połączeń telefonicznych,
- dodano możliwość konfiguracji ustawień lokalnych z dowolnego stanowiska,
- dodano możliwość wymuszenia na użytkowniku określenia ilości osób w rezerwacji/pobycie,
- dodano możliwość wymuszenia na użytkowniku określenia wyżywienia w rezerwacji/pobycie,
- zmieniono dotychczasowy sposób rozliczania rezerwacji/pobytów wg cen pokoi na rozliczanie wg cenników,
- dodano nowy sposób rozliczania rezerwacji/pobytów wg ceny za dobę dla całego pobytu,
- dodano obsługę voucherów,
- dodano funkcje ułatwiające pracę na grafiku: sortowanie pokoi wg standardów oraz wyświetlanie pokoi o wybranym standardzie,
- na oknach edycji rezerwacji/pobytu dodano informacje o kwotach w poszczególnych grupach zamówionych/wykonanych usług,
- dodano możliwość ustalania rabatu dla klienta bezpośrednio podczas rezerwacji/pobytu,
- dodano możliwość wysłania podziękowania za pobyt w hotelu.
- dodano możliwość wystawienia dowolnego dokumentu sprzedaży (paragonu lub faktury) podczas częściowego rozliczenia pobytu, jeżeli podczas tego rozliczenia nie uwzględniamy zaliczek (bez względu na wcześniej wystawione dokumenty zaliczkowe),
- poprawiono funkcję wystawiania faktury z paragonu,
- poprawiono raport z pobytu,
- poprawiono wydruk raportu okresowego na drukarkach ELZAB,
- poprawiono sumowanie opłaty klimatycznej podczas rozliczania wielu pobytów,
- dodano możliwość częściowego rozliczania opłaty klimatycznej, w przypadku, gdy jest ona rozliczana na dokumentach sprzedaży,
- poprawiono rozliczanie częściowe wielu pobytów,
- poprawiono mechanizm filtrowania tabel,
- dodano obsługę drukarki fiskalnej POSNET HD,
- dostosowano wzorce wydruków dokumentów do wymagań prawnych na rok 2013.
UWAGA: W przypadku wykorzystywania wspólnej drukarki fiskalnej, a co się z tym wiąże wspólnego programu FISKSERV przez co najmniej dwie aplikacje, konieczna jest aktualizacja każdej z tych aplikacji
- dodano podgląd wydruku dla arkusza różnic inwentaryzacyjnych,
- poprawiono zapisywanie ustawień dla centrali i zamków hotelowych,
- dodano funkcję automatycznego wykluczania niemożliwych do wystawienia dokumentów zaliczkowych do rezerwacji lub pobytu, do których wystawiono już wcześniej jakikolwiek dokument zaliczkowy (np. do rezerwacji, do której wystawiono już paragon zaliczkowy, możemy wystawić tylko kolejny paragon zaliczkowy, natomiast wystawienie faktury zaliczkowej nie jest już możliwe).
- zlikwidowano wyświetlanie cen netto w momencie konfiguracji pokoi oraz podczas wybierania pokoi do rezerwacji lub pobytu,
- zmodyfikowano raport dla pokojowych,
- dodano wstępne potwierdzenie rezerwacji,
- dodano możliwość wystawiania faktur z wielu paragonów,
- dodano obsługę szuflady,
- dodano pełną obsługę magazynu wg kolejki FIFO. Od tej pory nie ma możliwości korzystania z ujemnych stanów magazynowych (!!!), natomiast zyskujemy możliwość dokładnego rozliczania magazynu,
- wszystkie wbudowane wydruki zostały przekształcone do nowego formatu (FAST-REPORT), umożliwiającego m.in. ich modyfikację,
- dodano funkcję wysyłania mailem wszelkich raportów i zestawień,
- dodano możliwość zmiany kolorów zdarzeń na grafiku,
- dodano funkcję sezonów cenowych wraz z możliwością konfiguracji cenników,
- dodano zestawienie prognozowanych przychodów,
- zmieniono sposób nadawania uprawnień dla nowych użytkowników,
- poprawiono wprowadzanie terminu płatności dla faktur PRO-FORMA,
- dodano raport prognozy obłożenia obiektu,
- dodano wydruk faktury PRO-FORMA w EURO,
- dodano możliwość oglądania i wybierania pokoi do rezerwacji/pobytu wg standardów,
- dodano uwagi do pozycji zawartości na wydruku raportu z pobytu,
- poprawiono raport opłaty klimatycznej,
- zmodyfikowano raport wyżywienia,
- dodano możliwość określania maksymalnej liczby miejsc parkingowych,
- dodano funkcję obciążeń (zawartości) w rezerwacjach,
- dodano funkcję wyszukiwania po nazwisku gościa podczas rozliczania wielu pobytów,
- zmieniono sposób wystawiania faktur i paragonów zaliczkowych. Obecnie wystawia się je bezpośrednio z grafika – klikając prawym przyciskiem na rezerwacji lub pobycie. Możliwe jest także wystawianie z listy rezerwacji lub pobytów poprzez kliknięcie Edycja -> Nowa faktura zaliczkowa lub Edycja -> Nowy paragon zaliczkowy,
- poprawiono funkcję numeracji dokumentów,
- zmodyfikowano rejestr VAT sprzedaży i zakupu,
- dodano możliwość określania stanów minimalnych dla towarów.
UWAGA!
- W instalacjach, gdzie SOHO i SOGA wspólnie wykorzystują tą samą drukarkę fiskalną, nie należy instalować SOHO w wersji 2.14 do czasu ukazania się programu SOGA w wersji 1.19!
- zmieniono sposób wydruku grafika rezerwacji i pobytów – obecnie grafik drukuje się w zakresie 31 dni, począwszy od pierwszego widocznego dnia na ekranie,
- poprawiono tworzenie rezerwacji i pobytów dla wielu wybranych jednocześnie pokoi,
- poprawiono opisy do paragonów zaliczkowych występujące w uwagach pozycji paragonu końcowego,
- poprawiono wyświetlanie dostawek w informacji oraz rozliczeniu pobytu,
- dodano możliwość posługiwania się liczbą dni podczas deklarowania rezerwacji lub pobytu,
- dodano możliwość przepisywania uwag z dokumentów zaliczkowych na dokumenty końcowe,
- dodano możliwość przepisywania uwag z usług (towarów) do pozycji dokumentów,
- poprawiono filtrowanie w zakresie polskich znaków.
- zmieniono układ i zawartość niektórych zakładek w Ustawieniach,
- usunięto błąd „List index of bounds (0)”, który występował przy zakończeniu pobytu z włączoną obsługą zamków SALTO,
- dodano możliwość współpracy z centralą SLICAN poprzez LAN,
- dodano podgląd zawartości wszystkich dokumentów na liście dokumentów dla firmy,
- dodano funkcję wystawiania paragonu do zaliczki,
- dodano możliwość drukowania rabatów na paragonach,
- dodano funkcję, która pozwala zafiskalizować paragony i faktury zawierające rozliczenie zaliczki na drukarkach fiskalnych innych niż NOVITUS. Funkcja ta przed wydrukiem paragonu fiskalnego automatycznie odejmuje kwotę wpłaconej zaliczki od kwoty za pobyt,
- dodano kolumnę „koszt pobytu” w archiwum pobytów,
- dodano możliwość wystawiania korekt do faktur zaliczkowych,
- poprawiono błąd występujący podczas wydruku bezpośrednio po edycji korekty faktury,
- dodano funkcję drukowania raportu dobowego na drukarce fiskalnej bez konieczności potwierdzania,
- dodano funkcję wysyłania potwierdzenia rezerwacji mailem,
- dodano funkcję drukowania duplikatu faktury,
- przebudowano funkcję zmiany cen pokoi. Teraz mamy możliwość wprowadzania cen dla wszystkich 9 grup bez wychodzenia z okienka edycji pokoju. Dodatkowo można zmieniać ceny dla wszystkich pokoi w danym standardzie jednocześnie,
- poprawiono funkcję archiwizacji bazy danych na dysk sieciowy,
- dodano cenę osobonoclegu dla dzieci,
- usunięto problem z apostrofami w nazwiskach gości.
- dodano możliwość wydruku raportu wyżywienia za okres,
- poprawiono wprowadzanie dokumentu PZ,
- poprawiono działanie funkcji związanej z urodzinami gości,
- dodano możliwość wyboru formy płatności podczas generowania raportu zakupu / sprzedaży wg asortymentu,
- dodano możliwość wydruku rejestru VAT wg daty wystawienia dokumentu lub daty sprzedaży,
- usprawniono wykonywanie inwentaryzacji,
- dodano ostrzeżenie przed zakończeniem pobytu, który został rozliczony bez dokumentu,
- poprawiono działanie raportu taksy klimatycznej dla lat poprzednich, jeżeli w międzyczasie nastąpiła zmiana stawek taksy,
- wyeliminowano funkcję „Klient detaliczny” podczas dodawania nowej firmy do kartoteki. Od tej wersji możemy zmieniać sposób wystawienia dokumentu (wg cen netto lub brutto) bezpośrednio w oknie dodawania dokumentu,
- poprawiono nadawanie numerów dla faktur pro-forma.
- poprawiono korzystanie z funkcji "Ruch towaru/usługi" podczas wystawiania dokumentu,
- poprawiono filtrowanie dokumentów kasowych,
- poprawiono informację o pokojach wolnych i zajętych,
- dodano możliwość deklaracji rezerwacji oraz pobytu po zaznaczeniu obszaru na grafiku,
- dodano możliwość automatycznego wystawiania faktur zaliczkowych oraz ich rozliczania na fakturach końcowych. W związku z tą zmianą, dotychczasowe zaliczki w oknach deklaracji rezerwacji oraz pobytów zostały zastąpione przez wpłaty,
- dodano możliwość wydruku skróconego oraz szczegółowego raportu z pobytu,
- poprawiono generowanie dokumentów kasowych podczas poprawiania dokumentów sprzedaży,
- dodano możliwość określenia dwóch dodatkowych rodzajów posiłków w wyżywieniu,
- dodano możliwość ustalenia kilku różnych schematów wyżywienia oraz schematu domyślnego,
- poprawiono działanie programu na komputerach, gdzie nazwa komputera ma więcej niż 10 znaków,
- dodano możliwość przenoszenia wszystkich usuniętych rezerwacji do archiwum,
- dodano powód, datę przeniesienia rezerwacji do archiwum, oraz użytkownika, który dokonał przeniesienia,
- dodano możliwość zmiany daty sprzedaży na fakturze niezależnie od daty wystawienia,
- dodano sumowanie należności i zobowiązań na pasku statusu odpowiednich okien,
- poprawiono wydruk opłaty klimatycznej na dokumentach drukowanych w EURO,
- dodano możliwość wyłączenia wydruku logo na dokumentach,
- dodano możliwość wyłączenia wydruku logo na kopiach dokumentów,
- poprawiono działanie funkcji bezczynności obiektu,
- rozbudowano możliwości dotyczące wykonywania archiwizacji bazy danych programu.Dodano możliwość wykonywania archiwizacji co określony czas lub każdego dnia o określonej godzinie, a także wykonywania archiwizacji do pliku z datą i godziną w nazwie,
- dodano nazwiska na wydruku grafika rezerwacji,
- poprawiono przenoszenie taksy klimatycznej przy wystawianiu faktury z paragonu,
- dodano nowy moduł rezerwacji obiektów dodatkowych, np.: sali konferencyjnej, sauny, masażu, itp.,
- dodano możliwość wydruku zestawienia opłaty klimatycznej,
- dodano możliwość indywidualnej zmiany hasła,
- dodano możliwość obsługi zamków hotelowych na kartę.
- wydłużono pole służące do wprowadzania numeru dokumentu tożsamości przy dodawaniu nowego gościa,
- dodano możliwość dzielenia pobytów (np. w celu osobnego rozliczenia),
- dodano możliwość łączenia pobytów o tym samym okresie trwania,
- poprawiono wydruk kalendarza rezerwacji i pobytów,
- dodano możliwość szczegółowego rozliczania wyżywienia do pobytu.
>> Zmiany w wersji 2.00
2005-06-01
- program posiada nową szatę graficzną, zawiera wiele nowych funkcji i modyfikacji.
>> Zmiany w wersji 1.25
2005-05-10
- poprawiono wyświetlanie overbookingu po dodaniu, edycji lub usunięciu rezerwacji i pobytu,
- dodano możliwość powiązania rozliczonego pobytu z dowolnym dokumentem sprzedaży,
- poprawiono sposób przywracania towarów na stan magazynu po usunięciu pobytu,
- dodano możliwość zaznaczenia pokoi z dostępem do internetu,
- wyeliminowano możliwoć dodania pokoju o numerze "0",
- usunięto problem samoczynnego przenoszenia się rezerwacji do archiwum.
>> Zmiany w wersji 1.24
2005-02-25
- możliwość drukowania uwag do dokumentów w rejestrze VAT,
- odejmowanie paragonów w rejestrze VAT, z których zostały wystawione faktury,
- częściowe zablokowanie możliwości poprawiania faktury wystawionej z paragonu,
- przeniesienie numeru karty oraz właściciela przy wystawianiu faktury VAT z paragonu,
- poprawiono sortowanie rezerwacji i pobytów,
- dodano nowy sposób numeracji dokumentów,
- zmieniono sposób aktualizacji statusu pokoi (wolny / zajęty),
- poprawiono wyświetlanie informacji o wolnych pokojach w oknie głównym,
- dodano nowe zestawienie sprzedaży / zakupu wg asortymentu.
>> Zmiany w wersji 1.23
2004-08-19
- dodano możliwość wydruku z kalendarza rezerwacji i pobytów,
- poprawiono wydruk paragonów na zwykłej drukarce,
- poprawiono działanie funkcji overbookingu,
- zlikwidowano ograniczenie w ilości pięter przy edycji danych o pokoju.
>> Zmiany w wersji 1.22
2004-07-19
- możliwość wystawienia paragonu na przelew,
- drukowanie kodu kraju przed nr NIP,
- drukowanie uwag do faktur i paragonów,
- wydłużenie pola NIP do 20 znaków,
- dodano funkcję wyszukiwania na liście pobytów,
- poprawiono raport opłaty klimatycznej,
- poprawiono sortowanie dokumentów przy rozdzielnej numeracji,
- dokonano zmian na wydruku listy pobytów,
- poprawiono rozliczenie pobytu bez dokumentu sprzedaży.
>> Zmiany w wersji 1.21
2004-03-31
- dodano możliwość definiowania schematu wyżywienia,
- możliwość wydruku paragonu na zwykłej drukarce,
- dodano wydruk rejestru VAT,
- sortowanie po kliknięciu w nagłówek kolumny,
- możliwość ustawienia obowiązku podania nr karty płatniczej,
- wyświetlanie informacji o pobycie bezpośrednio z kartoteki dokumentów sprzedaży (faktur, paragonów).
>> Zmiany w wersji 1.20
2004-01-15
- drukowanie na raporcie kasowym osoby wystawiającej dokument,
- możliwość drukowania logo hotelu na fakturach, korektach oraz potwierdzeniach rezerwacji,
- dodano nowy sposób domyślnego rozliczania pobytu - cena ustalona,
- możliwość rozliczania pobytu bez dokumentu sprzedaży,
- poprawiono drukowanie faktur w EURO,
- poprawiono raport wyżywienia.
>> Zmiany w wersji 1.19
2003-10-27
- możliwość przeglądania archiwum depozytów i parkingu,
- możliwość ustawienia sposobu zakończenia depozytu i parkowania (automatycznie lub przez recepcjonistę),
- poprawne wyświetlanie historii płatności faktury wystawionej z paragonu.
>> Zmiany w wersji 1.18
2003-07-17
- nowa funkcja OVERBOOKING, umożliwiająca nakładanie się rezerwacji niepotwierdzonych do czasu potwierdzenia jednej z nich lub deklaracji pobytu w tym samym okresie czasu,
- możliwość planowania wyżywienia już na etapie rezerwacji.
>> Zmiany w wersji 1.17
2003-07-03
- nowa funkcja umożliwiająca rozliczanie pobytów wg cen osobonoclegów,
- poprawiono wyświetlanie okien pod Win XP.
>> Zmiany w wersji 1.16
2003-04-22
- możliwość wprowadzania ilości osób przy rezerwacji,
- raport opłaty klimatycznej za dowolny okres,
- możliwość wprowadzenia adresu e-mail w danych personalnych,
- możliwość wprowadzenia adresu e-mail oraz adresu strony internetowej w danych o firmach,
- nowa funkcja filtrowania kartotek według dowolnego ciągu znaków,
- weryfikacja nr PESEL podczas wprowadzania nowych osób do kartoteki,
- nowa funkcja drukowania faktury sprzedaży w EURO,
- możliwość dopisania dodatkowych uwag na fakturach sprzedaży,
- nowa funkcja umożliwiająca scalanie usług na fakturach generowanych automatycznie z pobytu.
>> Zmiany w wersji 1.15
2003-02-25
- poczta wewnętrzna dla użytkowników,
- wyżywienie w pobytach oraz raport wyżywienia dla kuchni z możliwością wydruku,
- nowy raport KT-1 uwzględniający zmiany wprowadzone przez GUS od 1 stycznia 2003r.,
- wydruk potwierdzenia rezerwacji.
>> Zmiany w wersji 1.14
2003-01-25
- możliwość wprowadzania dodatkowych informacji o pokojach, które są wyświetlane podczas wyboru pokoi w rezerwacjach i pobytach,
- możliwość wprowadzania uwag o gościach, co jest następnie sygnalizowane podczas deklarowania nowej rezerwacji lub pobytu,
- dodano funkcję wystawiania faktury VAT z paragonu,
- poprawiono funkcję dodawania rezerwacji i pobytów bezpośrednio z kalendarza,
- dodano przeliczanie narzutu i marży w kalkulacji cen towarów oraz przy zmianie cen pozycji na fakturze(paragonie),
- dodano nowe przyciski szybkiego dostępu do kilku najważniejszych funkcji bezpośrednio z głównego okna programu,
- możliwość wyświetlania informacji o zaległych płatnościach po zalogowaniu się,
- nowa funkcja - BUDZENIA.
>> Zmiany w wersji 1.13
2002-12-27
- dodano moduł wystawiania korekt do faktur VAT,
- przy zakończeniu pobytu program pyta czy dołączyć pokoje do listy sprzątania,
- od 1 stycznia 2003r. w nagłówkach kolumn faktur VAT drukowane będzie "PKWiU/SWW" zamiast dotychczasowego "SWW/KU".
>> Zmiany w wersji 1.12
2002-11-05
- możliwość dodawania, poprawiania oraz usuwania rezerwacji i pobytów bezpośrednio
z kalendarza,
- możliwość doliczania towarów i usług do pobytu podczas rozliczania,
- dodano moduł INWENTARYZACJA
- dodano graficzne zestawienie obrotów obiektu,
- zmieniono sposób numeracji dla rezerwacji i pobytów (obecnie każdy numer bedzie łamany przez rok, a od nowego roku numeracja rezerwacji i pobytów zacznie się od 1, tak jak to jest dla wszystkich dokumentów).
>> Zmiany w wersji 1.11
2002-10-25
- dodano funkcję archiwizacji baz danych programu,
- dodano statystykę obłożenia w osobonoclegach,
- nowa funkcja umożliwiająca szybkie zameldowanie grupy gości,
- możliwość dodania nowych standardów dla pokoi,
- wyświetlanie dodatkowych informacji na kalendarzu rezerwacji i pobytów po najechaniu